Mina Brownies

Jag bara älskar choklad! Och gärna mörk sådan, upp 85% är fantastiskt!
Länge sedan jag gjorde brownies så idag fick det bli det. Jag gillar ju när de är riktigt kladdiga men då behöver man ge kakan tid i kylen för att den ska stabilisera sig. Därför gjorde jag den redan imorse så se den redo till 3 Fikat :)

Den blev riktigt god!! Om jag ska gnälla på något så är det mitt val av form. Tig den 20x30 form och det var för stort för den mängden smet, vilket gjorde den väldigt smal.
Så nästa gång ska jag absolut ta en mindre form och få lite höjd på dem :)

Jag valde att inte ha valnötter i, vilket annars är det traditionella att ha i. Utan tog en nötblandning som innehöll lite av allt möjligt. Du kan egentligen ta vilka nötter du gillar, välj då saltade så du ger lite karaktär till kakan!

Du behöver:
50 g valnötskärnor
100 g smör
100 g blockchoklad (mörk)
2 ägg
2 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Gör så här:

•Llägg i ett smörpapper och låt det gå upp över kanterna i en form som är ca 20x20 cm
•Hacka nötterna och lägg bort dem så länge
• Smält smör och choklad i en kastrull på svag värme och låt det svalna lite.
• Blanda sedan ner ägg, nötter, socker, vetemjöl och bakpulver. Rör så att smeten blir jämn och bred ut i långpannan.
• Strö över nötterna
•Grädda i 175 grader mitt i ugnen i cirka 18-20 minuter. Låt kakan svalna och ställ den gärna i kylen under natten.
Dela den sedan

Kramar

https://cdn2.cdnme.se/3469494/6-3/pic_51f92a59e087c358612cb201.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/3469494/6-3/pic_51f92a739606ee4077c15a26.jpg" class="image">