Snickerskaka

En av mina favorit kombinationer är jordnötssmör och choklad. Man kan ju då förstå att denna snickerskaka trycker jag lätt i mig själv :P

Jag använder alltid Rice Crisps men jag vet att många använder cornflakes. Jag gillar ju krispigheten i "puffarna".

Dessutom brukar jag använda en ungsform och inte en långpanna. Då för du en härligare tjocklek på kakan. Kakan går super snabbt att baka men kräver en stund i kylen för att stelna ordentligt.

Ingredienser:
1 burk jordnötssmör ( 225 gram )
1 dl socker
1 dl sirap
10 dl Rise Crisps

Garnering:
200 gram mjölkchoklad

Gör så här:

• Värm en kastrull med socker och sirap. ( det ska inte koka ! )
• Rör ner jordnötssmör och sist puffarna.
• Rör ihop ordentligt och platta ut smeten i en form.
• Smält chokladen och bred sedan den över kakan.
• Och låt den stå kallt en timme innan du skär upp den i lagom stora bitar

Lycka till!!

Kram Madde 🌸